آزادی

ای آزادی،
تو را دوست دارم، به تو نیازمندم، به تو عشق می ورزم، بی تو زندگی دشواراست، بی تو من هم نیستم ؛ هستم ، اما من نیستم ؛ یک موجودی خواهم بود توخالی ، پوک ، سرگردان ، بی امید ، سرد ، تلخ ، بیزار ، بدبین ، کینه دار ، عقده دار ، بیتاب ، بی روح ، بی دل ، بی روشنی ، بی شیرینی ، بی انتظار ، بیهوده ، منی بی تو

یعنی هیچ! ...

ای آزادی، من از ستم بیزارم، از بند بیزارم، از زنجیر بیزارم، از زندان بیزارم، از حکومت بیزارم، از باید بیزارم، از هر چه و هر که تو را در بند می کشد بیزارم.

ای آزادی، چه زندان ها برایت کشیده ام !

و چه زندان ها خواهم کشید و چه شکنجه ها تحمل کرده ام و چه شکنجه ها تحمل خواهم کرد.
اما خود را به استبداد نخواهم فروخت، من پرورده ی آزادی ام، استادم علی است، مرد بی بیم و بی ضعف و پر صبر، و پیشوایم مصدق، مرد آزاد، مرد، که هفتاد سال برای آزادی نالید.

من هرچه کنند، جز در هوای تو دم نخواهم زد. اما، من به دانستن از تو نیازمندم، دریغ مکن، بگو هر لحظه کجایی چه می کنی؟ نا بدانم آن لحظه کجا باشم، چه کنم؟ ...

« دکتر علی شریعتی »
دوباره برگشتم انگار تحمل وبلاگی که سالی چند پست بیشتر هم نمیزدم رو نداشتند و فـ---ر کردند. با عنوان جدید هنوز زنده ام . تا چه پیش آید .

11 نظرات :: آزادی

  1. باز برگشتم با وبلاگی جدید مثل قبل گاهنوشت و بدون نظم .

  2. سلام
    تبریک می گم
    فیلتر شدم باعث افتخاره
    تواین نظام جور و ستم

  3. سلام رامین جان !
    خوبی ؟؟
    خدا رو شکر که زنده ای !به کوری چشم حسودان و عنودان !
    پاینده باشی !

  4. سلام رامین !
    وبلاگم بعد از چند ماه آپ شد .
    اگه منت بگذاری به وبلاگ ما هم سری بزنی خوشحال می شم !
    می دونستی تو بهترین دوست من تو کل دنیایی؟؟؟؟
    :)

  5. سلام عمو من هم یه نیمچه وبلاگکی زدم بیا ببین خوب شده؟
    در ضمن اون مطلبت راجع به سالروز آمدن موسوی هم باز نمی شه
    فعلا

  6. سلام
    می دونی چیه ؟
    الان دارم آهنگ فرامرز اصلانی رو گوش می دم همونی که می گه وقتی چلچله ها میان از سفر های دورادور... .
    دلم برات تنگ شده ! می خوام ببینمت!
    از اینکه به ما سر زدی ممنونم !
    عبور عبور ...

  7. زنده باد آزادی

  8. سلام
    با اینکه خیلی دیر به دیر آپ می کنی تا اونجا که یادمه هر سال به مناسبت بزرگداشت شریعتی حداقل یه درود می فرستادی !
    چی شدی رامین من ؟؟؟؟؟

  9. سلام
    در مورد مرور گرهای وب,رفتم سراغ فایرفاکس,می خواستم دانلودش کنم ولی مطمئن نبودم که درست و حسابی باشه !
    یه راهنمایی کنی ممنون می شم .

  10. سلام
    امشب شنیدم که می خوای دوباره شروع به کار کنی !می دونی خیلی خوشحال شدم رامین جونم !
    امیدوارم با انرژی و اون جوری که مناسب میبینی از دیدگاه خودت دوباره فعالیت وبلاگیت رو از سر بگیری !!
    عادته که همه رو به کاری می کشونی و خودت آروم می کشی کنار !
    مثل وبلاگ نویسی ما و خیلی های دیگه !!
    اینها باعث می شه بهت افتخار کنم و به خودم بگم , چقدر خوشبختم!!

    دوستت دارم !!

  11. توادت مبارک عمو جونم !!!
    یه دنیا دوستت دارم !
    سپاسگذارتم مرد آزاد من !!